Lasteaed

Kohanemine lasteaiaga


Kohanemisperiood lasteaias

  • Soovitav on last hakata harjutama lasteaiaga, kui tema rühm on avatud.

  • Võta ühendust rühmaõpetajaga ja teata lapse lasteaeda tulekust.

  • Lapse esimesed päevad rühmas olgu lühikesed, vähehaaval pikeneb lapse päev ja vanemate eemaloleku aeg.

  • Alusta lapse harjutamisega söögivaheaegadel mõne tunni kaupa.

  • Teavita kõikidest sinu last puudutavatest soovidest ja vajadustest rühma personali, see aitab ära hoida võimalikke teineteisest mööda rääkimisi ning arusaamatusi.

Kohanemisperioodi pikkus sõltub lapse ja lapsevanema valmisolekust alustada lasteaias käimist. Kohanemisperioodi pikkus on igal lapsel erinev.

 

Mõelge lapsega koos läbi hommikune lahkumise viis. Leppige selles eelnevalt kokku.

  • Öelge lapsele kindlalt ja heatahtliku tooniga, et teil on aeg minna. Lahkuge, kui olete hüvasti jätnud.

  • Ilmutage enesekindlust ja positiivset suhtumist last õpetajale üle andes  (sh andke õpetajale teada oma ootustest ja soovidest, kuidas tema saaks teid hommikuse lahkumise juures aidata).

  • Öelge lapsele, millal talle järgi tulete (nt peale lõunasööki, siis kui magad ära). Olge täpne ja pidage oma lubadustest kinni!

  • Kui laps jääb nuttes maha, püüdke olla rahulik, kinnitage lapsele, et tulete varsti tagasi. Enamasti lakkab lapse nutt õige pea, kui ema on lahkunud.
 
 

Lapsest saab lasteaia laps

Soovitusi lapse ettevalmistamiseks lasteaeda minekuks:

  • Räägi lapsele lasteaiast, uutest mängukaaslastest, toredatest tegevustest ja mängudest lasteaias.

  • Võimalda lapsel suhelda ja mängida palju oma eakaaslastega.

  • Jälgi, et lapse elukorraldus kodus oleks regulaarne ja kindla rütmiga.

  • Tutvu eelnevalt lasteaia päevakavaga ja kohanda kodune päevakava samasse rütmi (ärkamine, söögiajad, puhkeaeg).

  • Toeta lapse võimet iseseisvalt tegutseda:
         ➢ Lase lapsel teha kõike, milleks ta on iseseisvalt suuteline.
         ➢ Lase lapsel kogeda, et ta saab ise hakkama.
         ➢ Märka ja kiida lapse edusamme.

  • Õpeta last juba aegsasti:
        ➢ iseseisvalt sööma,
        ➢ iseseisvalt riietuma (aitab ise riietumisel kaasa),
        ➢ iseseisvalt käsi pesema ja kuivatama,
        ➢ potil käima, (laps on mähkmevaba)
        ➢ enda järel juhendamisel mänguasju ära panema,
        ➢ üksi voodis uinuda.

Kohanemisperiood lasteaias

  • Soovitav on last hakata harjutama lasteaiaga, kui tema rühm on avatud.

  • Võta ühendust rühmaõpetajaga ja teata lapse lasteaeda tulekust.

  • Lapse esimesed päevad rühmas olgu lühikesed, vähehaaval pikeneb lapse päev ja vanemate eemaloleku aeg.

  • Alusta lapse harjutamisega söögivaheaegadel mõne tunni kaupa.

  • Teavita kõikidest sinu last puudutavatest soovidest ja vajadustest rühma personali, see aitab ära hoida võimalikke teineteisest mööda rääkimisi ning arusaamatusi.

Kohanemisperioodi pikkus sõltub lapse ja lapsevanema valmisolekust alustada lasteaias käimist. Kohanemisperioodi pikkus on igal lapsel erinev.

 

Mõelge lapsega koos läbi hommikune lahkumise viis. Leppige selles eelnevalt kokku.

  • Öelge lapsele kindlalt ja heatahtliku tooniga, et teil on aeg minna. Lahkuge, kui olete hüvasti jätnud.

  • Ilmutage enesekindlust ja positiivset suhtumist last õpetajale üle andes  (sh andke õpetajale teada oma ootustest ja soovidest, kuidas tema saaks teid hommikuse lahkumise juures aidata).

  • Öelge lapsele, millal talle järgi tulete (nt peale lõunasööki, siis kui magad ära). Olge täpne ja pidage oma lubadustest kinni!

  • Kui laps jääb nuttes maha, püüdke olla rahulik, kinnitage lapsele, et tulete varsti tagasi. Enamasti lakkab lapse nutt õige pea, kui ema on lahkunud.
 
 

Lapsest saab lasteaia laps

Soovitusi lapse ettevalmistamiseks lasteaeda minekuks:

  • Räägi lapsele lasteaiast, uutest mängukaaslastest, toredatest tegevustest ja mängudest lasteaias.

  • Võimalda lapsel suhelda ja mängida palju oma eakaaslastega.

  • Jälgi, et lapse elukorraldus kodus oleks regulaarne ja kindla rütmiga.

  • Tutvu eelnevalt lasteaia päevakavaga ja kohanda kodune päevakava samasse rütmi (ärkamine, söögiajad, puhkeaeg).

  • Toeta lapse võimet iseseisvalt tegutseda:
         ➢ Lase lapsel teha kõike, milleks ta on iseseisvalt suuteline.
         ➢ Lase lapsel kogeda, et ta saab ise hakkama.
         ➢ Märka ja kiida lapse edusamme.

  • Õpeta last juba aegsasti:
        ➢ iseseisvalt sööma,
        ➢ iseseisvalt riietuma (aitab ise riietumisel kaasa),
        ➢ iseseisvalt käsi pesema ja kuivatama,
        ➢ potil käima, (laps on mähkmevaba)
        ➢ enda järel juhendamisel mänguasju ära panema,
        ➢ üksi voodis uinuda.